Dag 2: 20 juli - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 2: 20 juli - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 2: 20 juli

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Toch wel enigzins last hebbend van een jetlag werden we rond 5 uur wakker. Na rustig op ons gemak op te staan zijn we de stad ingegaan om te ontbijten. Blijkbaar is het hier heel normaal om dat buiten de deur te doen, want vrijwel overal is breakfast te krijgen. In een leuk restaurantje op de hoek van de straat eten we pancakes. Niels vind de variant met bosbessen heerlijk. Ook is het uitzicht op de steeds drukker wordende straten van New York erg leuk. Er zijn vooral veel taxi's op de weg en mensen die aan het hardlopen zijn. Als we na het eten richting Central Park lopen om de metro te nemen blijkt dat er nog veel meer sportieve mensen in New York zijn. Om het park loopt een weg waar vele mensen op aan het hardlopen of aan het wielrennen zijn. Geen auto's te bekennen. Voor voetgangers zijn er zelfs speciale oversteekplaatsen. Je kan ook fietsen huren om een rondje Central Park te fietsen. Helaas hebben we maar
een dag de tijd om New York te bekijken, dus dat fietsen slaan we maar over. Met de metro gaan we weer richting Time Square waar we de kaartjes voor onze hop-on hop-off stadsrondrit moeten ophalen.
Voor Niels een heel avontuur zo met de metro. Veel mensen die hem allemaal aanspraken, waar hij natuurlijk niets van verstond. "He's so cute".
Ben wel bang dat Niels nu denkt dat hij onder het poortje bij de ingang van de metro door moet kruipen. Op een of andere manier werkte mijn kaartje niet en na 3 keer proberen en even vergeefs zoeken naar iemand die me kon helpen ben ik er maar onderdoor gekropen. Bij de uitgang deed Niels hetzelfde.
Op Time Square was het ondanks dat het nog zo vroeg was (9 uur). Veel mensen die op een terrasje zaten te ontbijten. Ennnn Elmo en Cookiemonster die rondliepen, waar Niels natuurlijk mee op de foto moest. De rest van de dag heeft hij nog een paar keer gevraagd waar Elmo en Cookiemonster nu waren.
De busrondrit was in een open bus waarbij we op het dak zaten en daardoor een goed uitzicht over de stad hadden. Heel erg touristisch, maar wel de manier om in een dag een grote stad te bekijken. Het verkeer op zondag viel mee, waardoor we best snel op schoten. Veel slechte wegen en wegwerkzaamheden zorgden er wel af en toe voor dat we moesten wachten. Geen probleem daardoor hadden we meer tijd om rond te kijken. Wat ons opviel was dat er in heel de stad heel veel bomen stonden en dat er vele parkjes waren met bankjes waar mensen aan het relaxen waren.
We begonnen onze busrondrit op Times Square, waarna we langs Broadway kwamen om vervolgens naar Pennsylvania Stadion te rijden. Daarna langs het Empire State Building, langs Brooklyncity en Wallstreet helemaal naar Downtown New York.

Bij Batterypark was het tijd voor een hop-off. Nadat we vele stalletjes met versfruit smooties tegen waren gekomen wat het nu tijd om er een te proeven. De smooties waren heerlijk. Helaas viel de mijne van het bankje af waardoor ik niet zoveel meer over had. Niels vond het echter geweldig want mama had geknoeid. Dat moest 'aai' (zijn knuffel) ook zien en horen. Duidelijk werd uitgelegd wat ik had gedaan.
Vervolgens zijn we een stukje terug gelopen naar het 9-11 memorial momument. Erg indrukwekkend. Er waren heel veel mensen, maar toch was het stil. Bijzonder om te bedenken wat daar 12 jaar geleden gebeurd is. Op dit moment is een van de twee nieuwe torens bijna af. De andere is nog een bouwput. Naast deze bouwput een monument op de brandweerkazerne, voor alle brandweerlieden die omgekomen zijn op 9-11. De deuren van de brandweerkazerne waren open, zodat iedereen de brandweerauto kon bekijken. Helaas lag Niels op dat moment heerlijk te slapen. Jammer voor hem, want hij had de brandweerauto erg mooi gevonden om te zien.
Achter de kazerne een 'nieuw' plein met veel bomen, Freedom square, zodat we heerlijk in de schaduw een broodje konden eten. Ook hier heerste ondanks de drukte van de grote stad rust.
Weer terug naar Batterypark kwamen we langs de New York Film Academy. Op het pleintje hier tegenover stond een grote gouden stier. De mensen krioelden hier omheen om zichzelf met die stier op de foto te zetten. De betekenis van de stier is ons hierdoor ontgaan. Bij Batterypark hebben we van een afstandje het Vrijheidsbeeld bekeken. Daarna weer verder met de bus, langs Chinatown, Little Italie en het VN gebouw terug naar het beginpunt zodat we daar vandaan een klein stukje de begin route konden nemen om uit te stappen bij de Empire State Building, op dit moment het hoogst te bezichtigen gebouw in New York. Ooit gebouwd als weddenschap wie de hoogte toren kon bouwen. De tocht naar boven leek een grote Efteling wachtrij. Alleen het vrolijke muziekje ontbrak. Gelukkig hadden wij Niels bij ons. Op een of andere manier krijg je als je ergens komt met een kind in een buggy voorrang, wat wij helemaal niet zo erg vonden. Het uitzicht boven op de toren was geweldig. De bewolking van eerder die dag was weggetrokken waardoor we erg ver konden kijken.
De weg naar beneden ging door verschillende winkeltje. Slim wat veel mensen worden dan uitgelokt om wat te kopen. Wij hebben deze verleiding weerstaan en zijn snel verder gegaan omdat we voor zessen met de bus terug wilden zijn bij ons beginpunt zodat we terug konden lopen naar het hotel.
Tijdens de wandelroute terug zijn we nog gestopt bij een erg grappig Italiaans restaurantje. Bijzonder was dat er geen airco was, maar dat de verkoeling werd geregeld door grote ventilatoren, waardoor het niet heel erg koud was, maar er een aangenaam temperatuurtje was. Met z'n drieen hebben we een hele grote pizza opgegeten. Niels vond vooral alle andere mensen erg interessant. Hij schrok echter van een man met tatoes op zijn armen. De man begreep dit helemaal en liet Niels rustig zijn armen bekijken. Net als vele andere mensen was hij heel erg aardig voor ons en vooral voor Niels. In het hotel aangekomen wilden we nog even zwemmen in het zwembad op het dak. Helaas was deze om 7 uur 's avonds al gesloten. Dan maar in bad in de hotelkamer. Daarna heerlijk slapen, want morgen begint ons Camperavontuur.