Dag 4: 22 juli - Reisverslag uit Hanover, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 4: 22 juli - Reisverslag uit Hanover, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 4: 22 juli

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hanover

Rond 6 uur wordt het licht op de camping. We worden wakker en we staan op ons gemak op. We nemen nog even een heerlijke douche op de camping. Op andere campingplaatsen zien we op de picknicktafels bordjes zitten met daarop een waarschuwing voor beren en hoe je daar mee om moet gaan. Vooral voor mensen die in een tent kamperen is het belangrijk dat ze hun etenswaren niet in de tent bewaren en hun afval goed opbergen. We begrijpen nu ook waar de palen met daaraan een haak dienen. Hier kun je je vuilniszak aan ophangen zodat de beren hier niet bij kunnen.
Beren of niet wij hebben ze in ieder geval niet gezien.
Na het ontbijt ruimen we onze camper in en gaan we op weg voor een dagje rijden in de camper. We hopen iets eerder op de volgende camping te zijn dan gisteren zodat Niels nog even tijd heeft om te spelen. Onderweg gaan we nog op zoek naar een supermarkt om de boodschappen te doen die we gisteren vergeten zijn. Daarnaast willen we graag een paar stoeltjes kopen, zodat we lekker voor onze camper kunnen zitten.
Dit blijkt best nog wel een lastige missie. Overal langs onze route zijn fastfood restaurants te vinden, maar een supermarkt blijkt veel lastiger te zijn.
We komen langs een heel erg groot winkelcentrum en hopen daar bij de Sears (een soort warenhuis) stoeltjes te kunnen kopen. Ze verkopen er inderdaad tuinstoelen, echter alleen een erg luxe versie voor in de tuin. Nanning koopt er wel een korte broek en een shirt zonder mouwen, gezien de temperaturen hier een erg goede aankoop.
Toch maar even verder kijken. We vinden een dollarshop waar we veel dingen van ons boodschappenlijstje kunnen kopen. Ook voor Niels nog wat zandspeelgoed, waar hij op het strand aan de meren mee kan spelen.
We brengen ook nog een bezoekje aan de Crocswinkel, waar Niels leuke figuurtjes voor op zijn Crocs krijgt. In heel het winkelcentrum, en dat is een stuk groter dan wij gewend zijn, geen campingstoeltjes of supermarkt te vinden.
Dan maar verder in de hoop ergens een Wallmart te vinden. Helaas blijkt dit nog steeds een lastige opgave en als we een Aldi tegen komen besluiten we om daar maar even de boodschappen te doen. Op een of andere manier werkt mijn Creditcard niet bij het afrekenen en dus moet ik terug naar de camper om contant geld te halen. Gelukkig hadden we dat ook nog. Als ik de tweede keer naar binnenloop zie ik op de deur staan dat ze helemaal geen Creditscards accepteren. Wat ik enigzins vreemd vind in een land waar de creditcard het meest gebruikte betaalmiddel lijkt te zijn.
Een paar mile verder zien we opeens toch nog een Wallmart. Nanning gaat alleen naar binnen en staat 10 minuten later weer buiten met drie stoeltjes. Volgens eigen zeggen liep hij gelijk naar de juiste afdeling en kon hij de stoeltjes pakken en zo weer naar buiten gaan.
We hebben nu alle boodschappen en hoeven nog maar een klein stukje te rijden naar
Codorus State Park, Hanover Pensylvania.
Weer een mooi park aan een meer. De office blijkt al gesloten te zijn, maar een aardige mevrouw verteld ons dat we gewoon naar de ingang van de camping kunnen rijden en dat we daar op een lijst kunnen kijken welke plekjes nog vrij zijn. We gaan erheen, kiezen een plekje uit en doen de overnachtingskosten in een enveloppe. Bij de ingang staat ook een container waar in vakken hout ligt opgeslagen. Voor 5 dollar kopen we de inhoud van een vak en gaan op naar ons kampeerplekje. Een erg mooi recht plekje voor de camper. De pichnicktafel ernaast staat echter wel scheef. Nanning en Niels maken een vuurtje in de vuurstookton waar we worstjes boven kunnen roosteren. Met wat salade en brood een lekkere maaltijd. Niels speelt ondertussen met het touw dat we gekocht hebben als waslijn. Hij doet alsof het een trein is en sleept het overal achter zich aan. Het ophangen van de waslijn kost dan ook enige moeite. Vooral om Niels ervan te overtuigen dat hij zijn trein moet afstaan. Hij wil echter ook wel helpen met het ophangen van de handdoeken. Op deze camping hebben we een aansluiting op stroom, zodat Niels in de camper met warm water kan douchen. Daarna voor hem tijd om naar bed te gaan. Wij zitten nog even voor de camper. Om ons heen is het heerlijk rustig. Weer een heleboel vuurvliegjes. Blijft bijzonder om dat te zien.