Dag 14: 1 augustus - Reisverslag uit Utica, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 14: 1 augustus - Reisverslag uit Utica, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 14: 1 augustus

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Utica

Op de camping staan nog veel plassen van de regenbui van gisteren. Op de weg achter onze camper is een erg grote plas. Nog voor het ontbijt zit Niels er met zijn schepje samen met de buurjongetjes mee te spelen. Gelukkig blijft hij dit keer wel uit de plassen en zijn zijn kleren nog droog als we gaan ontbijten. Na het ontbijt speelt Niels nog even met de buurjongetjes. Ze hebben veel leuk speelgoed bij zich en de kano's blijken ook op het land leuk om mee te spelen. Niels wil helemaal niet weg, maar helaas is deze camping voor de komende nacht vol en moeten we naar een andere camping.
We rijden ongeveer anderhalf uur. Proberen onderweg nog wat fruit te kopen, maar op een of andere manier hebben ze in de kleinere supermarkten die wij tegen komen alleen maar fruit in blik. We hebben nog wat mandarijnen en bananen, dus morgen maar opnieuw proberen.
We staan deze nacht op een KOA camping. Deze camping heeft meer voorzieningen dan de State Parks. De plekken zijn wel kleiner en we staan een stuk dichter op onze buren.
We kunnen hier echter wel de was doen en er is een zwembad. Daarnaast is er een animatieteam. Niels maakt een windgong. Achteraf is niet alleen de windgong maar ook Niels geverfd. We hopen dat de verf eraf gaat in het zwembad. Dit is echter niet het geval. Het is wel leuk om in het zwembad te spelen. We hebben ook weer mooi weer, dus het is ook nog een aangename verkoeling. Na het zwemmen tijd om nog even te relaxen. Gelukkig zijn de weergoden ons vanavond gunstig gezind en kunnen weer eten maken op een houtvuurtje. De camping stroomt langzamerhand vol en de meest grote campers en caravans komen langsrijden. We bekijken ze vol bewondering en zijn blij dat wij maar een klein campertje hebben. Wel bijzonder dat mensen met een grote camper er dus voor kiezen om dicht bij elkaar op een camping te gaan staan, waarbij je als je voor je camper zit naar de achterkant van de camper van je buren kijkt.
Op het terreintje aan de overkant van de weg komen Nederlanders te staan. Die zijn we deze vakantie nog nauwelijks tegen gekomen. Het lijkt alsof het hun eerste dag met de camper is. Ze zijn vooral dingen aan het uitzoeken en de rookmelder gaat meerdere keren af tijdens het koken.
Als Niels slaapt bekijken we nog even de reisgidsen met info over de Aridondack Mountains waar we morgen heen zullen gaan. We zullen hier meerdere dagen op een camping staan in de natuur. We hebben genoeg voedsel en drinken op voorraad, dus die paar dagen weg van de bewoonde wereld zullen we prima overleven.

• 04 Augustus 2014 - 11:14

Margriet:

hoi kindjes,
    Leuk hoor, zo n verslag, nu blijf ik mooi bij.
    Ik hoop dat Nasnning zijn zonnebril weer terug gevonden heeft, zo n camper heeft veel verliesmogelijkheden.
    ik ben zelf net wat over mn ergste moeheid heen, ik was de hele week gammel, dat zullen jullie vast ook nog krijgen.
    Kus van mij.