Dag 20: 7 augustus - Reisverslag uit Saugerties, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 20: 7 augustus - Reisverslag uit Saugerties, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 20: 7 augustus

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Saugerties

De reis zuidwaarts wordt vervolgd. Na een ontbijtje breken we de boel vlotjes op rijden we weer verder. We volgen eerst een stukje van de Interstate, zodat we bij de eerste afrit genoeg mogelijkheden hebben voor een wifi-point. We kiezen voor de Mc Donalds omdat ze daar een playground hebben. Het is de eerste keer dat we in de Vs een Mc Donalds met een playground tegen komen. Deze ligt zelfs in een aparte afgesloten ruimte zodat de andere gasten van hun rust kunnen genieten. Andere gasten zijn er zeker. Om half 11 's ochtends is het al erg druk en staan de auto's in de file voor de drive.
Wij kiezen voor een drankje en maken dankbaar gebruik van de wifi. Niels vermaakt zich met het spelen met andere kinderen. Dat die soms luidruchtig kunnen zijn dat weten we inmiddels uit ervaring, maar er was in deze Mac een meisje die overtrof alles. Alsof ze in een geluidsdichte ruimte opgesloten had gezeten en nu voor het eerst weer vrij mocht. We hadden bijna oordopjes nodig. Bijzonder was ook dat haar ouders het blijkbaar heel normaal vonden dat ze de boel bij elkaar krijstte.
Na de Mac Donalds verder opweg via de Interstate 87. Volgens Nanning jammer dat we die maar tot net na Albany volgden omdat het een geweldige racebaan is. Alhoewel racen met een camper niet echt gemakkelijk is. We hebben ons overigens netjes aan de maximum snelheid gehouden.(not... de camper haalt 80 mph)
Na Albany binnendoor over de Highway 9. Volgens de reisboekjes een geweldige route langs de rivier de Hudson. Het was inderdaad een mooie route, maar de Hudson hebben we niet gezien, waarschijnlijk doordat er een hoogte beperking in de 9 zat en we noodgedwongen een andere route door de bergen moesten rijden.
Ook een erg mooie route en op deze manier bereiken we ook de KOA camping vlakbij Woodstock. Jawel het legendarische Woodstock, al hoewel het daadwerkelijke festival heeft hier helemaal niet plaatsgevonden, maar ongeveer 80 mile verderop omdat het op het laatste moment verplaatst is naar een weiland in de buurt van Bethel.
Morgen toch maar even een bezoekje brengen aan Woodstock.
Voor het eerst deze vakantie hebben we een plekje met een full hookup, zodat we stroom, water en riolering bij de camper hebben. Handig om ervoor te zorgen dat alle vuilwatertanks weer even leeg zijn en de schoonwatertank gevuld. Ook kunnen we even de tablet en telefoons opladen. Ook de aansluiting van de cable tv is geweldig. Je kan er een hele avond naar kijken. De aansluiting dan want een tv hebben we niet.
Op de camping is ook een Laundry, dus de was kan ook gedaan worden (een stuk gemakkelijker dan met de hand wassen, en in de droger nog snel droog ook). In de Laundry kletsen we met een mevrouw uit Texas. Samen met haar man onderweg naar een 4 jaarlijkse famillie reunie. Ze hebben in duitsland gewoond waar haar man gestationeerd was. Ze was ook in Holland geweest en kletste honderduit over canals, tulips en windmills. Haar oudste zoon was geboren in Munchen. Hele verhandelingen. Blijkbaar had ze even een momentje om te kletsen...
Tijdens het wassen hebben we met Niels gemidgetgolft. Hij is helemaal fan van golf sinds hij dit bij oom Dooitsen mocht doen. Natuurlijk is hij nog geen toptalent en neemt hij de regels niet zou nauw. Als het niet lukt om de bal te raken dan pak je hem toch gewoon op en breng je hem naar de hole toe. Niels heeft er in ieder geval wel veel plezier in, totdat hij zijn balletje uit de hole (waar gaten onderin zitten om het water weg te laten lopen) wil halen en door een of ander groot insect, dat daar blijkbaar zijn huisje had gemaakt, wordt gestoken. Niels zijn hand zwelt op en is binnen een half uur twee keer zo dik, ondanks dat we het goed gekoeld hebben. De Azaron lijkt in ieder geval tegen de pijn te helpen en een paar uur later is Niels het alweer vergeten. Zijn hand is nog wel dik.
Op een houtvuurtje maken we worstjes en aardappels (die helaas vandaag niet zo goed lukken) en met een tomaten/komkommer salade hebben we een prima maaltijd. Het begin van onze missie om onze voorraad eten op te maken is alvast geslaagd. Niels helpt hieraan mee, door een extra toetje te eten. Hij heeft zijn dag niet zo. Na het eten struikelt hij over een steen en vindt zelfs het douchen in de camper niet meer leuk. Snel naar het bedje. Het mannetje is moe want na een flesje melk draait hij zich om en we horen hem niet meer. Na zonsondergang blijken er vele dieren op de camping aanwezig, vooral de krekels zorgen voor een luidruchtig orkest. Ze overstemmen zelfs onze buren, die een feestje lijken te hebben. Het deert ons niet. Olga schrijft de kaartjes en Nanning vult het verslag nog even aan. Frisjes hier in de Catskill mountains. We duiken er zelf ook maar vroeg in.