Dag 5: 23 juli - Reisverslag uit Confluence, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 5: 23 juli - Reisverslag uit Confluence, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 5: 23 juli

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Confluence

Rond half 7 worden we wakker en staan we op om rustig te ontbijten. Na het ontbijt hopen we nog even te kunnen zwemmen in het meer. Het is hier inmiddels al warm genoeg voor. We doen onze zwemkleding aan en lopen het pad af waarvan we denken dat het de route naar het zwemgedeelte bij het meer is. We zien het meer beneden liggen, dus we weten dat we naar beneden moeten. We gaan een soort grindpad in dat best stijl naar beneden gaat. Ongeveer honderd meter lager ligt er echter een boom over het pad. Dit zal vast niet de juiste route zijn. We klimmen weer terug omhoog. Best een hele klim terug. Dan de weg ernaast maar naar beneden nemen. Ook deze loopt best stijl naar beneden maar is gelukkig geasfalteerd, wat het lopen met de buggy een stuk gemakkelijker maakt. Beneden is echter een boothelling en een bordje verboden te zwemmen. Nog steeds geen zwemwater dus. Tijdens onze tocht terug omhoog worden we ingehaald door een vrijwiligster van de camping. Zij verteld ons dat we alleen kunnen zwemmen in het speciaal daarvoor ingerichte zwemgedeelte. Hiervoor moet je een kleine bijdrage als toegang betalen. Dit zwembad zoals zij het noemt is echter pas vanaf elf uur open en tegen die tijd hopen we al weer op weg te zijn. Weer terug bij onze camper blijven we nog even kletsen. De vrouw verteld dat ze met pensioen is en dat ze ieder jaar van maart tot november op de camping staat als gastvrouw. Eerst deed ze dat samen met haar man, maar hij is helaas afgelopen december overleden. Nu zit ze hier alleen wat ze helemaal niet erg vind omdat het altijd gezellig is met campinggasten om haar heen. Ze wijst ons waar de speeltuin is, zodat Niels nog even kan spelen voordat we weer verder gaan. De speeltuin blijkt te zijn geschonken door de kerk. Rond de speeltuin picknicktafeltjes waar de eekhoorntjes rustig zitten te eten.
Als we weer naar de camper terug willen gaan komt er een soort parkwachter op een John Deer wagentje de heuvel af stormen. Ze vraagt of wij op plekje 120 staan. Na bevestiging verteld ze dat we te veel betaald hebben en dat ze het geld dat we terug krijgen onder de ruitenwissers van de auto heeft gedaan. We vinden inderdaad onder de ruitenwissers een enveloppe met het geld terug.
Tijd om weer op weg te gaan.
Doordat we een verkeerde afslag hebben genomen rijden we een mooie route door de Apalachenmountains. Hard werken voor de Camper en de chauffeur, maar wel erg genieten van het mooie uitzicht. Vele mooie riviertjes, diepe afgronden en een weg door het bos.
Het is bijna jammer als we enige tijd later weer op de High way komen. Het kost echter een stuk minder tijd. Onze tussenstop maken we bij de Mac Donalds, zodat we via de wifi even onze mail en berichtjes kunnen bekijken. Niels is erg blij met zijn super Mario Happy Meal. Hij krijgt een soort zonneklep waar hij erg trots op is. Ook indrukwekkend vindt hij het ijsblokjesautomaat. Bijzonder natuurlijk dat je hier zelf je frisdrank in moet schenken. Niels vult zijn beker het liefts helemaal met ijsblokjes en laat de frisdrank achterwege.
Een paar uur later verlaten we de snelweg. Even twijfelen we of we zullen tanken bij de benzinepomp bij die afslag. Ongeveer een mile verder gaan we toch nog maar even terug. Verstandig want we komen er geen meer tegen deze dag.
Als we de bossen inrijden begint het ook nog te regenen. De eerste regen die we deze vakantie tegenkomen, maar de verkoeling die het meebrengt is erg welkom. Als we bij de camping Youghiogheny River Lake in Confluence, Pensylvania aankomen is het al weer droog. Deze camping ligt aan een stuwmeer, waar een aantal mensen aan het vissen zijn. Niels is hier niet weg te slaan en vindt het geweldig om te zien hoe een jongen met lieslaarzen aan in de rivier staat en steeds weer opnieuw zijn hengel uitgooid. Helaas vangt hij niets in de tijd dat wij staan te kijken, maar als we uit de speeltuin terug komen dan laat hij heel trost zijn eigen gevangen forel zien. Hij verteld dat hij deze boven een houtvuurtje gaat roosteren en daarna natuurlijk op zal eten.
Wij bakken die avond weer worstjes boven het kampvuur. Daarna is het weer tijd voor Niels om te gaan slapen. Als hij op bed ligt begint het weer heel erg hard te regenen. Nanning, die nog even gaat douchen ziet ook de mooie bliksemschichten boven de bergen.