dag 6: 24 juli - Reisverslag uit La Rue, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu dag 6: 24 juli - Reisverslag uit La Rue, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

dag 6: 24 juli

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, La Rue

Vandaag een lange tocht voor de boeg. Het ongeveer 5 uur rijden naar Femke en Dooitsen. Terwijl Niels Nanning nog even de speeltuin laat zien doe ik de afwas en ruim de camper in zodat we kunnen vertrekken. Als ik klaar ben loop ik naar Nanning en Niels toe. Niels zit vanaf een brug te vissen met een touwtje in een beekje. Geen vis te zien maar hij is er van overtuigd dat hij een vis gaat vangen. Enigzins teleurgesteld dat hij moet stoppen met vissen gaat hij even later wel mee naar de camper om op weg te gaan naar Minka.
Na een paar mile rijden ligt Niels als te slapen. Even later val ik ook in slaap. Na een poosje maakt Nanning mij wakker omdat er een erg mooi uitzicht is. Hij verteld dat er ook al een aantal hele mooie bergtoppen geweest zijn waar hij over is gereden. Een soort achtbaaneffect. Hij heeft het gefilmd met de dashboardcamera dus kan ik het later nog een keer terug zien. We vervolgen onze route over de state 40, een Historic Highway waar veel plaatsen aan liggen die een belangrijke rol hebben gespeeld in de Amerikaanse geschiedenis. Helaas hebben we te weinig tijd om alles te bekijken.
Ook het 'Toys and Railwaymuseum' slaan we over. Gelukkig kan Niels nog geen bordjes lezen, dus weet hij ook nog niet wat hij heeft gemist. Door de vele wegwerkzaamheden en natuurlijk een koffiestop onderweg doen we langer over de route dan gepland, maar even na 5 uur 's middags komen we aan bij Femke en Dooitsen.
Voor ons een eerste kennismaking met Brent, ons mooie nieuwe neefje. Voor Niels en Minka een hernieuwde kennismaking met elkaar, die vooral zoals het bij peuters hoort in het teken staat van het verdedigen van hun eigen spullen. Ze moeten duidelijk nog even wennen aan elkaar. Het feit dat ze beide ook al een beetje moe waren maakte dit niet echt makkelijker. Na het avondeten ook tijd voor hun om naar bed te gaan.
Voor ons tijd om nog even bij te kletsen en dan ook ons bedje op te zoeken.