Dag 9: 27 juli - Reisverslag uit La Rue, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 9: 27 juli - Reisverslag uit La Rue, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 9: 27 juli

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, La Rue

Alweer onze laatste hele dag bij Femke en Dooitsen. Morgen trekken we verder.
Nanning gaat nog even op zoek naar een paar extra memorysticks zodat we weer nieuwe beelden met onze dashboardcamera kunnen maken. Het eerste sd kaartje is al vol en de tablet heeft helaas te weinig ruimte om de films over te zetten. Geeft ook even de gelegenheid om de jeep te proberen en even te sneupen bij de Meijer, Aldi, Wallmart en een lekkere bak koffie te scoren bij de Starbucks.
Wij genieten ondertussen van het ochtendzonnetje. Minka en Niels lijken even erg leuk met elkaar te spelen, maar dit is van korte duur. Na een poosje maken ze toch weer een beetje ruzie. Rond 11 uur is het voor Niels tijd voor zijn slaapje. We gaan samen naar de camper. Even later begint het te onweren. Niels lijkt eerst overal door heen te slapen, maar bij een harde donderslag schrikt hij wakker en kruipt hij van schrik gelijk bij mij op schoot. Hij wil naar binnen naar papa toe. Samen kruipen we onder de poncho en lopen richting huis. Gelukkig is Nanning inmiddels thuis gekomen. De hemel komt weer naar beneden en de stroom valt uit. Margriet ontdekt dat je dan niet kan wassen, tosti kan maken, koffie kan zetten of soep kan maken. Allemaal met 10 minuten interval. Hilarisch.
's Middags brengen we een bezoekje aan de boerderij. Als we daar aankomen komt de regen weer met bakken uit de hemel zetten. Het lijkt wel een waterval. Gelukkig staan wij droog. We bekijken het melken van de koeien. Niels is erg onder de indruk van de vele koeien. Hij zegt steeds dat ze bijna klaar zijn. Er komen echter steeds weer nieuwe koeien aan. Wat ook wel logisch is als er zo'n 3000 koeien gemolken moeten worden.
Met de auto maken we een ritje door de stal op weg naar de kalfjes. Niels en Minka vinden het geweldig om naar buiten te kijken en de koeien te zien eten. De kalfjes zijn echter maar eng. Ze weten niet hoe snel ze bij Nanning moeten komen. Het liefst klimmen ze beiden in zijn benen omhoog. Niels durft uiteindelijk toch wel een beetje dichterbij te komen, maar aaien is toch echt te eng.
Het meest onder de indruk is Niels van alle traktoren die oom Dooitsen heeft. Door de regen is het helaas niet mogelijk om deze van dichtbij te bekijken. Geloof echter niet dat Niels hier heel erg mee zit. Op de terugweg een omweg zodat we de Amishboerderijen in de buurt kunnen bekijken. Mooie veelal rode boerderijen, vooral te herkennen aan het feit dat er geen stroomkabels naar de boerderijen toe lopen. Ook zien we op een aantal velden het gras op een traditionele manier opgestoken staan. Bewoners zien we bijna niet, wat wel logisch is voor zondag waarop het hard regent. Slechts een paar kindjes zijn buiten aan het spelen.

Het lijkt nog niet echt droog te blijven als we weer terug zijn, dus helaas geen barbecue vanavond. De nasi smaakt ook erg lekker. Vooral het eitje, zonder boter gebakken, doet het goed. Als het kleine grut op bed ligt nemen we de bouwtekeningen van het nieuwe huis door. Wat een geweldige layout! Helemaal "naar 't zin". Een reden om, als het af is, weer een ticket te boeken. Al onze spullen zijn inmiddels gewassen en de camper is weer ingeruimd, zodat we morgenochtend op tijd kunnen vertrekken. We hebben een lange rit op de planning staan. Hierdoor kunnen we wat langer doorbrengen bij Lake Erie en hebben we tijd om de Niagarawatervallen te bezoeken.