Dag 12: 30 juli - Reisverslag uit Bluff Point, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 12: 30 juli - Reisverslag uit Bluff Point, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 12: 30 juli

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Bluff Point

We worden rond 8 uur wakker doordat de zon in de camper naar binnen schijnt. Fijn, na alle regenbuien van afgelopen dagen kunnen we wel weer een beetje zon gebruiken. Het is gelijk lekker weer buiten, dus tijd om de korte broeken weer uit de kast te halen.
Na het ontbijt gaan Niels en ik op weg naar de speeltuin, waar Niels nogn pose speelt. Nanning ruimt intussen de camper in en rond half 11 gaan we op weg naar onze volgende bestemming. We kiezen er weer voor om de Highway links te laten liggen en rijden door het mooie heuvelachtige landschap. Langs de wegen staan weer veel mooie grote huizen. Opvallend is dat vrijwel elk huis een zwembad heeft, maar dat we nog nooit iemand hebben zien zwemmen, terwijl het weer er soms best wel aantrekkelijk genoeg voor is.
Wat ons de afgelopen dagen ook is opgevallen is dat er in elke dorp zeker wel 1 of 2 kerken te vinden zijn. Voor de kerk vaak een bord waarop staat hoe goed God en Jezus voor de mensen zijn.
Ook veel stalletjes langs de weg waar groenten en fruit verkocht worden. We kopen bij een zo'n stalletje voor een paar dollar 2 courgettes en 6 maiskolven, zo vers van het land. In het dorp Morris Mountain stoppen we bij een supermarkt om boodschappen te doen. Gelukkig hebben we al groente voor 's avonds gekocht want in heel de supermarkt is geen verse groente of fruit te vinden.
Even na drieen komen we aan op het Keuke Lake State Park in Bluff Piont , New York. We mogen zelf een rondje rijden om een plekje uit te zoeken. We kiezen voor een ruime plek met stroom. Er blijken zelfs twee stookplaatsen te zijn, rond de ene is het echter erg drassig, dus die gebruiken we niet.
De goedkoopste camping waar we tot nu toe gestaan hebben, maar met misschien ook wel de mooiste plekken. In ieder geval heeft deze camping het nieuwste en mooiste toiletgebouw waar de douches weer heerlijk warm zijn.
De zon schijnt nog steeds dus we gaan even naar het zwemgedeelte van het meer. Het waait best hard, dus kiezen we ervoor om naar plekje te gaan, waar Nanning vast een vuurtje maakt om het avondeten op te koken. Een goede keuze blijkt later. We roosteren de gekochte groente, aardappelen en worstjes op het vuur. Net als alles gaar is begint het te onweren. We eten binnen verder. Eigenlijk de eerste keer dat we binnen moeten eten. Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak want het tafeltje binnen is maar klein en de zitruimte beperkt. Na het eten is het weer droog en lijkt de onweersbui voorbij. Het vuurtje brand nog dus maken Niels en ik van de gelegenheid gebruik om nog wat Marshmallows te bakken. Ineens is er nog een bliksemflits en gelijk daarna de donder. Niels schrikt zich rot en wil naar binnen. Het blijft echter bij die ene donderslag dus de rest van de avond kunnen we buiten zitten, wel met een trui aan want het koelt best snel af.