Dag 16: 3 augustua - Reisverslag uit Long Lake, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu Dag 16: 3 augustua - Reisverslag uit Long Lake, Verenigde Staten van Niels Olga Nanning Dijkstra - WaarBenJij.nu

Dag 16: 3 augustua

Blijf op de hoogte en volg Niels Olga Nanning

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Long Lake

Vandaag een rustdag. We blijven op dezelfde plek en hoeven helemaal niets. We slapen heerlijk uit en ontbijten op ons gemak. Nanning en Niels maken een wandelingetje over de camping. Tot Niels grote vreugde komen ze een beer tegen. Gelukkig was het geen echte, maar hij vindt het geweldig. 's Middags huren we een roeibootje. Hier in de VS moet iedereen bij het varen in een bootje een zwemvest aan, dus ook Nanning en ik krijgen een zwemvest. Niels wil eerst het zwemvest niet aan, hij wil alleen maar zijn eigen zwemvest aan, maar ja die ligt thuis in Nederland, dus dat wordt lastig. Als Nanning en ik ons zwemvest aandoen is hij overtuigd en doet hij ook die van hem aan.
Ongeveer een uurtje varen we rond op het meer. Niels vindt het erg leuk. Hij zit enthousiast voorop de boot. Vooral de boeien die in het water liggen zijn interessant. Natuurlijk moeten we uitleggen wat het zijn en waarvoor ze zijn. Hij wil graag oma bellen om te vertellen dat hij aan het varen is. Natuurlijk kan dat niet. Dat vindt hij maar lastig. Na een uurtje is hij het varen ook wel een beetje zat en wil hij naar de Camper toe. We besluiten om terug te gaan en mogelijk later op de dag nog een keertje te varen. We mogen het bootje 24 uur gebruiken. In de verte begint het echter ook te rommelen, dus nog een goede reden om terug te gaan. We komen gelukkig nog droog aan bij de Camper. Even lijkt het erop dat de bui voorbij trekt, maar helaas het begint te regenen. Het is weer een uur of vier. We maken eten in de camper en kunnen gelukkig wel buiten eten. Na het eten begint het echter weer te spetteren en regent het de hele nacht door. Een goed excuus om op tijd naar bed te gaan.